Bölümün Misyonu
Bölümün misyonu; çağımızın bilgisayar, yazılım, sistem ve donanım alanlarının ihtiyaç ve isteklerini göz önüne alarak; bilgisini teknolojik sistem ve donanımlara uygulayabilen, kamuda ve özel sektörde kullanılan bilgisayarların yazılımsal ve donanımsal bakımını ve onarımını yapabilen, iş yaşamında sorumluluk alabilen, kendine güvenen, üretken, yenilikçi ve gelişmelere açık insan gücü yetiştirmektir.
Bölümün Vizyonu
Bilgisayar teknolojisi konusunda bilgi ve deneyim sahibi kişiler, dünyanın her yerinde ve iş hayatının her alanında fazlaca gereksinim duyulan elemanlardır. Günümüzde, özellikle endüstri sektöründe, program geliştirme bilgisi ve becerisi ile donatılmış eleman açığı, yalnızca ülkemizde değil, bütün dünya genelinde -özellikle Amerika'da ve Avrupa’da- kayda değer bir seviyeye ulaşmıştır. Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, bu sektördeki açığı kapatmak için en yeni bilgi ve teknoloji ile donatılmış kalifiye meslek elemanı yetiştirmek amacı ile kurulmuştur. Bilgisayar Teknolojileri Bölümü öğrencilerinin hedefi, iki yıllık eğitim-öğretim süresi sonunda endüstrideki bu gereksinimi karşılayabilecek mesleki deneyimi edinmektir. Öğrenciler bu süre boyunca, en az 3–4 programlama dili öğrenmekte, bilgisayar donanımı hakkında detaylı bilgi sahibi olmakta, internet uygulamaları yazabilmekte, kendi başlarına ya da derste yeni projeler geliştirebilmekte ve yeni teknolojik gelişmelere adapte olabilmektedirler. Bunlara ek olarak, iş hayatlarında karşılarına çıkabilecek her türlü problem hakkında tecrübe sahibi olmaktadırlar.
Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Kalite Kurulu Üyeleri
Bölüm Kalite Kurulunun Görevleri ve İşleyişi
1) Kurul, her eğitim öğretim yılının sonunda, eğitim-öğretimde kalitenin geliştirilmesi ve araştırma-geliştirme faaliyetlerinde kalitenin geliştirilmesi için önerilerde bulunur. Öneriler, bölüm kurulu gündemine alınır ve tartışılır. Kabul edilen öneriler bölüm tarafından uygulamaya geçilir.
2) Kurul, her eğitim öğretim yılının başlangıcında, kalite ile ilgili geçmiş uygulamaları gözden geçirir ve kalite uygulamalarında meydana gelecek sapmalar için önlem önerilerini bölüm kuruluna sunar.
Bölümün Dış Paydaşı
Bölüm, dış paydaş ile her eğitim öğretim yılında tecrübe, bilgi/görgü ve fikir alışverişinde bulunarak öğrencilerin bireysel kariyer belirleme tercihlerine yönelik öneriler ve görüşler almaktadır.
* Kelkit Devlet Hastanesi Bilgi işlem
Bölümün İç Paydaşları
Bölümün Aktif Öğrencileri
Bölümün Mezun Öğrencileri
Bölümün Performans Değerlendirme Kriterleri
1) Eğitim: Mezunların istihdam oranı ve mezuniyet sonrası iş sınavlarındaki başarı oranı
2) Bilimsel Yayın: Personelin nitelikli uluslararası yayın yapma ve bilimsel etkinlik sayısı, yayınların atıf sayıları
AKADEMİK
Bölümün Akademik Personel Planlaması
Planlama “Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine Ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
Akademik Personelin Gelişme İmkânları
Akademik personelin, yasal süreçleri tamamlaması halinde, kendisini geliştirmesine yönelik olarak yurtiçi ve yurtdışında görevlendirilmesi mümkündür.
Akademik personel BAP birimi tarafından verilen proje ve akademik yayın yazma eğitimlerine katılabilir.
Akademik personel yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen bilimsel toplantılara ve öğrenim hareketliliklerine katılım konusunda teşvik edilmektedir.
EĞİTİM-ÖĞRETİM
Bölümün Öğrenci Kabul Koşulları
Öğrencilerin bölüme kabul edilebilmeleri için "Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)" tarafından yapılan TYT ve AYT sınavlarından başarılı olmaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.
Öğrenci Mezuniyet Yeterlilik Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmek için sağlaması gereken şartlar şöyledir:
a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak.
b) 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak.
c) Stajını tamamlamış olmak.
Bölümün Öğrenci Sayısı
Toplam:164
Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler, programda mevcut olan 112 AKTS değerindeki derslerin tümünü başarıyla tamamlayarak (4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek) ve 8 AKTS değerindeki stajı da tamamlayarak, toplamda 120 AKTS ile mezun olurlar.
Mezunların İstihdam Olanakları
Bölüm mezunları, pek çok kamu kuruluşunun yanı sıra üniversitelerde, hastanelerde, sanayi, endüstri ve özel sektör alanlarında ara eleman olarak çalışabilmektedirler.
Bölümün Eğitim-Öğretim Süreci
Bölümün eğitim öğretim müfredatı, her yarıyıl sonunda gözden geçirilmektedir. Müfredatta değişiklik önerileri bölüm kurulunda tartışılarak, ihtiyaç halinde gerekli değişiklikler yapılmaktadır.
Eğitim-öğretim 3 farklı ortamda gerçekleşmektedir. Bunlar şöyledir:
a) sınıf ortamı,
b) laboratuvar ortamı,
c) saha çalışmaları.
Sınıf ortamında genellikle teorik dersler verilmektedir. Laboratuvar ortamında ise teorik derslere ek olarak bilgisayar uygulamaları yapılmaktadır. Saha çalışmalarında ise öğrencinin ilgili kurumlarda yaptığı staj ve ödevleri değerlendirilmektedir.
Program Öğrenme Çıktıları
Bu programı başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci aşağıda verilenlere sahiptir.
1 Bilgisayar parçalarını tanır, karşılaştığı donanım sorunlarına etkin çözümler üretir.
2 Ofis yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
3 Temel programlama algoritmalarını öğrenir.
4 Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarının çözümlemelerinin yapılmasına katkı sunar.
5 Veri tabanları hakkında bilgi beceri sahibi olur. Bunları kullanıp yazılımlar üretir.
6 Mobile ve Web programlama hakkında bilgi beceri sahibi olur. İnternet teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 Grafik-animasyon yazılımlarını bilir, etkin bir şekilde kullanır.
8 Yazılım planlama ve tasarlama becerisi sunar.
9 Bireysel ve örgütsel iletişim kurar.
10 Yabancı dilde teknik terimleri bilir ve iletişim sağlar.
11 Grupla ve bireysel olarak yazılım projeleri geliştirir.
Öğrencilere Sunulan Danışmanlık Hizmetleri
Danışmanlık hizmetleri 3 ana başlık altında verilmektedir:
a) Oryantasyon: Öğrenciler üniversite ve kampüs ortamına alışma sürecinde, problem yaşadıkları her konuda destek için bir danışmanlık hizmeti almaktadırlar.
b) Ders seçimi: Ders seçim sürecinde öğrenciler akademik danışmanları ile iletişime geçip danışmanlık hizmeti almaktadırlar.
c) Staj: 1.sınıf eğitimini tamamlayan öğrencilerimiz bölüm sekreterliği ile iletişime geçip staj dosyalarını temin etmekte ve staj imkânlarından faydalanmaktadırlar. Staj boyunca danışmanlık desteği verilmektedir.
Bölüm Akademik Personelleri Tarafından Yürütülen Kulüp Danışmanlık Faaliyetleri
Bilişim ve Teknoloji Kulübü: Kulübün akademik danışmanlığı Öğr. Gör. Mustafa YILMAZ tarafından yapılmaktadır.
Adı Soyadı | Anabilim Dalı | Eposta | Dahili |
---|---|---|---|
Doç. Dr. Sümeyye Gür Mazlum | Bilgisayar Programcılığı Programı | sumeyyegur@gumushane.edu.tr | 3723 |
Öğr. Gör. Ramazan İncir | Bilgisayar Programcılığı Programı | ramazan.incir@gumushane.edu.tr | 3722 |
Öğr. Gör. Mustafa Yılmaz | Bilgisayar Programcılığı Programı | mustafa.yilmaz@gumushane.edu.tr | 3727 |
Öğr. Gör. Muhammet Emin Erbay | Bilgisayar Programcılığı Programı | muhammetemin.erbay@gumushane.edu.tr | 3748 |
Bölümün Misyonu
Bölümün misyonu; çağımızın bilgisayar, yazılım, sistem ve donanım alanlarının ihtiyaç ve isteklerini göz önüne alarak; bilgisini teknolojik sistem ve donanımlara uygulayabilen, kamuda ve özel sektörde kullanılan bilgisayarların yazılımsal ve donanımsal bakımını ve onarımını yapabilen, iş yaşamında sorumluluk alabilen, kendine güvenen, üretken, yenilikçi ve gelişmelere açık insan gücü yetiştirmektir.
Bölümün Vizyonu
Bilgisayar teknolojisi konusunda bilgi ve deneyim sahibi kişiler, dünyanın her yerinde ve iş hayatının her alanında fazlaca gereksinim duyulan elemanlardır. Günümüzde, özellikle endüstri sektöründe, program geliştirme bilgisi ve becerisi ile donatılmış eleman açığı, yalnızca ülkemizde değil, bütün dünya genelinde -özellikle Amerika'da ve Avrupa’da- kayda değer bir seviyeye ulaşmıştır. Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, bu sektördeki açığı kapatmak için en yeni bilgi ve teknoloji ile donatılmış kalifiye meslek elemanı yetiştirmek amacı ile kurulmuştur. Bilgisayar Teknolojileri Bölümü öğrencilerinin hedefi, iki yıllık eğitim-öğretim süresi sonunda endüstrideki bu gereksinimi karşılayabilecek mesleki deneyimi edinmektir. Öğrenciler bu süre boyunca, en az 3–4 programlama dili öğrenmekte, bilgisayar donanımı hakkında detaylı bilgi sahibi olmakta, internet uygulamaları yazabilmekte, kendi başlarına ya da derste yeni projeler geliştirebilmekte ve yeni teknolojik gelişmelere adapte olabilmektedirler. Bunlara ek olarak, iş hayatlarında karşılarına çıkabilecek her türlü problem hakkında tecrübe sahibi olmaktadırlar.
Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Kalite Kurulu Üyeleri
Öğr. Gör. Muhammet Emin ERBAY
Bölüm Kalite Kurulunun Görevleri ve İşleyişi
1) Kurul, her eğitim öğretim yılının sonunda, eğitim-öğretimde kalitenin geliştirilmesi ve araştırma-geliştirme faaliyetlerinde kalitenin geliştirilmesi için önerilerde bulunur. Öneriler, bölüm kurulu gündemine alınır ve tartışılır. Kabul edilen öneriler bölüm tarafından uygulamaya geçilir.
2) Kurul, her eğitim öğretim yılının başlangıcında, kalite ile ilgili geçmiş uygulamaları gözden geçirir ve kalite uygulamalarında meydana gelecek sapmalar için önlem önerilerini bölüm kuruluna sunar.
Bölümün Dış Paydaşı
Bölüm, dış paydaş ile her eğitim öğretim yılında tecrübe, bilgi/görgü ve fikir alışverişinde bulunarak öğrencilerin bireysel kariyer belirleme tercihlerine yönelik öneriler ve görüşler almaktadır.
* Kelkit Devlet Hastanesi Bilgi işlem
Bölümün İç Paydaşları
Bölümün Aktif Öğrencileri
Bölümün Mezun Öğrencileri
Bölümün Performans Değerlendirme Kriterleri
1) Eğitim: Mezunların istihdam oranı ve mezuniyet sonrası iş sınavlarındaki başarı oranı
2) Bilimsel Yayın: Personelin nitelikli uluslararası yayın yapma ve bilimsel etkinlik sayısı, yayınların atıf sayıları
AKADEMİK
Bölümün Akademik Personel Planlaması
Planlama “Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine Ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
Akademik Personelin Gelişme İmkânları
Akademik personelin, yasal süreçleri tamamlaması halinde, kendisini geliştirmesine yönelik olarak yurtiçi ve yurtdışında görevlendirilmesi mümkündür.
Akademik personel BAP birimi tarafından verilen proje ve akademik yayın yazma eğitimlerine katılabilir.
Akademik personel yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen bilimsel toplantılara ve öğrenim hareketliliklerine katılım konusunda teşvik edilmektedir.
EĞİTİM-ÖĞRETİM
Bölümün Öğrenci Kabul Koşulları
Öğrencilerin bölüme kabul edilebilmeleri için "Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)" tarafından yapılan TYT ve AYT sınavlarından başarılı olmaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.
Öğrenci Mezuniyet Yeterlilik Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmek için sağlaması gereken şartlar şöyledir:
a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak.
b) 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak.
c) Stajını tamamlamış olmak.
Bölümün Öğrenci Sayısı
Toplam:164
Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler, programda mevcut olan 112 AKTS değerindeki derslerin tümünü başarıyla tamamlayarak (4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek) ve 8 AKTS değerindeki stajı da tamamlayarak, toplamda 120 AKTS ile mezun olurlar.
Mezunların İstihdam Olanakları
Bölüm mezunları, pek çok kamu kuruluşunun yanı sıra üniversitelerde, hastanelerde, sanayi, endüstri ve özel sektör alanlarında ara eleman olarak çalışabilmektedirler.
Bölümün Eğitim-Öğretim Süreci
Bölümün eğitim öğretim müfredatı, her yarıyıl sonunda gözden geçirilmektedir. Müfredatta değişiklik önerileri bölüm kurulunda tartışılarak, ihtiyaç halinde gerekli değişiklikler yapılmaktadır.
Eğitim-öğretim 3 farklı ortamda gerçekleşmektedir. Bunlar şöyledir:
a) sınıf ortamı,
b) laboratuvar ortamı,
c) saha çalışmaları.
Sınıf ortamında genellikle teorik dersler verilmektedir. Laboratuvar ortamında ise teorik derslere ek olarak bilgisayar uygulamaları yapılmaktadır. Saha çalışmalarında ise öğrencinin ilgili kurumlarda yaptığı staj ve ödevleri değerlendirilmektedir.
Program Öğrenme Çıktıları
Bu programı başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci aşağıda verilenlere sahiptir.
1 Bilgisayar parçalarını tanır, karşılaştığı donanım sorunlarına etkin çözümler üretir.
2 Ofis yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
3 Temel programlama algoritmalarını öğrenir.
4 Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarının çözümlemelerinin yapılmasına katkı sunar.
5 Veri tabanları hakkında bilgi beceri sahibi olur. Bunları kullanıp yazılımlar üretir.
6 Mobile ve Web programlama hakkında bilgi beceri sahibi olur. İnternet teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 Grafik-animasyon yazılımlarını bilir, etkin bir şekilde kullanır.
8 Yazılım planlama ve tasarlama becerisi sunar.
9 Bireysel ve örgütsel iletişim kurar.
10 Yabancı dilde teknik terimleri bilir ve iletişim sağlar.
11 Grupla ve bireysel olarak yazılım projeleri geliştirir.
Öğrencilere Sunulan Danışmanlık Hizmetleri
Danışmanlık hizmetleri 3 ana başlık altında verilmektedir:
a) Oryantasyon: Öğrenciler üniversite ve kampüs ortamına alışma sürecinde, problem yaşadıkları her konuda destek için bir danışmanlık hizmeti almaktadırlar.
b) Ders seçimi: Ders seçim sürecinde öğrenciler akademik danışmanları ile iletişime geçip danışmanlık hizmeti almaktadırlar.
c) Staj: 1.sınıf eğitimini tamamlayan öğrencilerimiz bölüm sekreterliği ile iletişime geçip staj dosyalarını temin etmekte ve staj imkânlarından faydalanmaktadırlar. Staj boyunca danışmanlık desteği verilmektedir.
Bölüm Akademik Personelleri Tarafından Yürütülen Kulüp Danışmanlık Faaliyetleri
Bilişim ve Teknoloji Kulübü: Kulübün akademik danışmanlığı Öğr. Gör. Mustafa YILMAZ tarafından yapılmaktadır.
Ders Kodu | Ders Adı | T+U |
AITB191 | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi-I | 2+0 |
BLPR101 | Programlama Temelleri | 2+1 |
BLPR103 | Grafik ve Animasyon - I | 1+1 |
BLPR105 | Bilgisayar Donanımı | 1+1 |
BLPR107 | Ofis Yazılımları | 1+1 |
BLPR109 | Mesleki Matematik-I | 2+0 |
BLPR111 | Web Tasarımının Temelleri | 1+1 |
TDB 101 | Türk Dili | 2+0 |
YDB 117 | İngilizce- I | 3+0 |
AITB192 | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi-II | 2+0 |
BLPR102 | Görsel Programlama - I | 2+1 |
BLPR104 | Grafik ve Animasyon - II | 1+1 |
BLPR106 | Veri Tabanı - I | 3+1 |
BLPR108 | İnternet Programcılığı - I | 2+1 |
BLPR110 | Mesleki Matematik-II | 2+0 |
TDB 102 | Türk Dili | 2+0 |
YDB 118 | İngilizce - II | 2+0 |
2. SINIF | ||
BLPR201 | Görsel Programlama - II | 2+1 |
BLPR203 | Nesne Tabanlı Programlama - I | 2+1 |
BLPR205 | Veri Tabanı - II | 2+1 |
BLPR207 | İnternet Programcılığı - II | 3+1 |
BLSEC201 | Açık Kaynak İşletim Sistemi | 2+0 |
BLSEC203 | Ağ Temelleri | 2+0 |
BLSEC205 | Web Proje Yönetimi | 2+0 |
BLSEC207 | Temel Elektronik | 2+0 |
BLSEC209 | Sunucu İşletim Sistemi | 2+0 |
BLSEC211 | Yazılım Kurulumu ve Yönetimi | 2+0 |
BLSEC213 | Sistem Kontrol Uygulamaları | 2+0 |
BLSEC215 | Bilişim Teknik Resim | 2+0 |
BLSEC217 | Bilgisayarlı Devre Tasarımı | 2+0 |
BLSEC219 | Veri Tabanı Organizasyonları | 2+0 |
SEC 201 | Seçmeli (4 Ders Seçilecek) | 2+0 |
STJ 201 | Staj | 0+0 |
BLPR202 | Nesne Tabanlı Programlama - II | 2+1 |
BLPR204 | Sistem Analizi ve Tasarımı | 2+1 |
BLPR206 | Görsel Programlama - III | 2+1 |
BLSEC204 | Yazılım Mimarileri | 2+0 |
BLSEC206 | Bilgisayarlı Kontrol | 2+0 |
BLSEC208 | Web Editörü | 2+0 |
BLSEC210 | Sensörler | 2+0 |
BLSEC212 | Mikro Denetleyiciler | 2+0 |
BLSEC214 | İçerik Yönetimi | 2+0 |
BLSEC216 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 2+0 |
BLSEC218 | Gelişmiş İnternet Uygulamaları | 2+0 |
BLSEC220 | Mobil Programlama | 2+0 |
BLSEC222 | Mesleki Gelişim | 2+0 |
SEC 202 | Seçmeli (4 Ders Seçilecek) | 2+0 |
STJ 202 | Staj | 0+0 |