Bölümün Misyonu
Çağımızın bilgisayar, yazılım, sistem ve donanım alanlarının ihtiyaç ve isteklerini göz önüne alarak; bilgisini teknolojik sistem ve donanımlara uygulayabilen, kamuda ve özel sektörde kullanılan bilgisayarların yazılımsal ve donanımsal bakımını ve onarımını yapabilen, iş yaşamında sorumluluk alabilen, kendine güvenen, üretken, yenilikçi ve gelişmelere açık insan gücü yetiştirmektir.
Bölümün Vizyonu
Bilgisayar teknolojisi konusunda bilgi ve deneyim sahibi kişiler, dünyanın her yerinde ve iş hayatının her alanında en çok gereksinim duyulan elemanlardır. Program geliştirme bilgi ve becerisi ile donatılmış eleman açığı ise her geçen gün büyümektedir. Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama öğrencilerinin hedefi, iki yıl gibi eğitim süresi sonunda endüstrideki bu gereksinimi karşılayabilecek mesleki deneyimi edinmektir. Bilgisayar teknolojileri ve programlama Bölümü bu sektördeki açığı kapatmak için en yeni bilgi ve teknoloji ile eğitilmiş kalifiye bilgisayar meslek elemanı yetiştirmek amacı ile kurulmuştur. Günümüzde yalnızca ülkemizde değil bütün dünyada ve özellikle Amerika ve Avrupa’da bu sektörde eleman açığı hat safhaya ulaşmış bulunmaktadır. Öğrenciler 2 yıllık öğretim boyunca en az 3–4 programlama dili öğrenmekte, bilgisayar donanımı hakkında detaylı bilgi almakta, internet uygulamaları yazabilmekte ve kendi başlarına ya da ders içerisinde yeni projeler geliştirmekte, yeni teknolojilere nasıl adapte olunması hususunda tecrübe sahibi olmakta, iş hayatında karşılarına çıkabilecek problemler ve yazılımlar hakkında tecrübe sahibi olmaktadırlar.
Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Kalite Kurulu Üyeleri
Bölüm Kalite Kurulunun Görevleri ve İşleyişi
1) Kurul, her eğitim öğretim yılının sonunda
a) Eğitim öğretimde kalitenin geliştirilmesi
b) Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde kalitenin geliştirilmesi için bölüm kurulu önerilerde bulunur.
Öneriler bölüm kurulu gündemine alınır ve tartışılır. Kabul edilen öneriler bölüm tarafından uygulamaya geçilir.
2) Kurul, her eğitim öğretim yılının başlangıcında, bölüm kalite kurulu kalite ile ilgili geçmiş uygulamaları gözden geçirir ve kalite uygulamalarında meydana gelecek sapmalar için önlem önerilerini bölüm kuruluna sunar.
Bölümün Dış Paydaşı
Geçmişte ve şu anda kamu ve özel sektörde görev yapmış kişilerden eğitim öğretim süreçleri, müfredat, mezun profili ve istihdam olanakları konusunda görüş alınmaktadır. Bölüm, dış paydaş ile her eğitim öğretim yılında tecrübe, bilgi/ görgü ve fikir alışverişinde bulunarak öğrencilerin bireysel kariyer belirleme tercihlerine yönelik öneriler ve görüşler alınmaktadır.
Bölümün İç Paydaşları
Bölümün Aktif Öğrencileri
Bölümün Mezun Öğrencileri
Bölümün Performans Değerlendirme Kriterleri
1) Eğitim: Mezunların istihdam oranı ve mezuniyet sonrası iş sınavlarındaki başarı oranı
2) Bilimsel Yayın: Personelin nitelikli uluslararası yayın yapma ve bilimsel etkinlik sayısı, yayınların atıf sayıları
AKADEMİK
Bölümün Akademik Personel Planlaması
Planlama “Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine Ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
Akademik Personelin Gelişme İmkânları
Akademik personelin kendisini geliştirmesine yönelik olarak yurtiçi ve yurtdışında yetiştirilmesi için yasal süreçleri tamamlaması halinde görevlendirilmesi mümkündür.
Akademik personel BAP birimi tarafından verilen proje ve akademik yayın yazma eğitimlerine katılabilir.
Akademik personel yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen bilimsel toplantılara ve öğrenim hareketliliklerine katılım konusunda teşvik edilmektedir.
EĞİTİM ÖĞRETİM
Bölümün Öğrenci Kabul Koşulları
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ÖSYS sınavından başarılı olmak. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.
Öğrenci Yeterlilik Koşulları
Öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Staj yapmış olmak
Bölümün Öğrenci Sayıları:
Toplam:84
Mezuniyet koşulları
Programda mevcut olan toplam 112 AKTS değerindeki derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler, 8 AKTS değerindeki stajını tamamlayıp, 120 AKTS elde ederek mezun olurlar.
Mezunların İstihdam Olanakları
Bölüm mezunları, pek çok kamu kuruluşunun yanı sıra üniversitelerde, hastanelerde, sanayide ve özel sektör alanlarında ara eleman olarak çalışabilmektedirler
Bölümde Eğitim Öğretim Süreci
Bölüm Eğitim öğretim müfredatı, her yarıyıl sonunda gözden geçirilmekte ve müfredatta değişiklik önerileri bölüm kurullarında tartışılarak ihtiyaç duyulan değişiklikler yapılmaktadır.
Eğitim-öğretim 3 farklı ortamda gerçekleşmektedir. Bunlar a) sınıf ortamında, b) laboratuvar ortamında ve c) gerçek hayat uygulamaları şeklindedir.
Laboratuvar ortamında bilgisayar uygulamaları dersleri verilmektedir. Gerçek hayat uygulamaları ise staj ve ödevler ile sağlanmaktadır.
Program Öğrenme Çıktıları
Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1 Bilgisayar parçalarını tanır, karşılaştığı donanım sorunlarına etkin çözümler üretir.
2 Ofis yazılımlarını etkin bir şekilde kullanabilir.
3 Temel programlama algoritmalarını öğrenir.
4 Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularının etkilerinin göz önünde tutularak çözümlemelerinin yapılma becerisi sunar.
5 Veri tabanları hakkında bilgi beceri sahibi olur. Bunları kullanıp yazılımlar üretebilir.
6 Mobile ve Web programlama hakkında bilgi beceri sahibi olur. İnternet teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 Grafik-animasyon yazılımlarını bilir, etkin bir şekilde kullanır.
8 Yazılım planlama ve tasarlama becerisi sunar.
9 Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilir.
10 Yabancı dilde teknik terimleri bilir ve iletişim sağlayabilir.
11 Grupla ve bireysel olarak yazılım projeleri geliştirebilirler.
Öğrencilere Sunulan Danışmanlık Hizmetleri
Danışmanlık hizmetleri 3 ana başlık altında verilmektedir. Bunlar
a) Ders seçimi: Ders seçim sürecinde öğrenciler akademik danışmanları ile iletişime geçip danışmanlık hizmeti almaktadırlar.
b) Staj: 1.sınıf eğitimini tamamlayan öğrencilerimiz bölüm sekreterliği ile iletişime geçip staj dosyalarını temin etmekte ve staj imkânlarından faydalanmaktadırlar.
Bölüm Akademisyenleri Tarafından Yürütülen Kulüp Danışmanlık Faaliyetleri
Bilişim ve Teknoloji Kulübü: Kulübün akademik danışmanlığını Öğr.Gör. Ramazan İNCİR tarafından yapılmaktadır.
Adı Soyadı | Anabilim Dalı | Eposta | Dahili |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Murat Akpulat | Bilgisayar Programcılığı Programı | muratakpulat@gumushane.edu.tr | 3737 |
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye Gür Mazlum | Bilgisayar Programcılığı Programı | sumeyyegur@gumushane.edu.tr | 3727 |
Öğr. Gör. Ramazan İncir | Bilgisayar Programcılığı Programı | ramazan.incir@gumushane.edu.tr | 3723 |
Bölümün Misyonu
Çağımızın bilgisayar, yazılım, sistem ve donanım alanlarının ihtiyaç ve isteklerini göz önüne alarak; bilgisini teknolojik sistem ve donanımlara uygulayabilen, kamuda ve özel sektörde kullanılan bilgisayarların yazılımsal ve donanımsal bakımını ve onarımını yapabilen, iş yaşamında sorumluluk alabilen, kendine güvenen, üretken, yenilikçi ve gelişmelere açık insan gücü yetiştirmektir.
Bölümün Vizyonu
Bilgisayar teknolojisi konusunda bilgi ve deneyim sahibi kişiler, dünyanın her yerinde ve iş hayatının her alanında en çok gereksinim duyulan elemanlardır. Program geliştirme bilgi ve becerisi ile donatılmış eleman açığı ise her geçen gün büyümektedir. Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama öğrencilerinin hedefi, iki yıl gibi eğitim süresi sonunda endüstrideki bu gereksinimi karşılayabilecek mesleki deneyimi edinmektir. Bilgisayar teknolojileri ve programlama Bölümü bu sektördeki açığı kapatmak için en yeni bilgi ve teknoloji ile eğitilmiş kalifiye bilgisayar meslek elemanı yetiştirmek amacı ile kurulmuştur. Günümüzde yalnızca ülkemizde değil bütün dünyada ve özellikle Amerika ve Avrupa’da bu sektörde eleman açığı hat safhaya ulaşmış bulunmaktadır. Öğrenciler 2 yıllık öğretim boyunca en az 3–4 programlama dili öğrenmekte, bilgisayar donanımı hakkında detaylı bilgi almakta, internet uygulamaları yazabilmekte ve kendi başlarına ya da ders içerisinde yeni projeler geliştirmekte, yeni teknolojilere nasıl adapte olunması hususunda tecrübe sahibi olmakta, iş hayatında karşılarına çıkabilecek problemler ve yazılımlar hakkında tecrübe sahibi olmaktadırlar.
Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Kalite Kurulu Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Murat Akpulat
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye Gür Mazlum
Öğr. Gör. Oğuz Köse
Öğr. Gör. Ramazan İncir
Bölüm Kalite Kurulunun Görevleri ve İşleyişi
1) Kurul, her eğitim öğretim yılının sonunda
a) Eğitim öğretimde kalitenin geliştirilmesi
b) Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde kalitenin geliştirilmesi için bölüm kurulu önerilerde bulunur.
Öneriler bölüm kurulu gündemine alınır ve tartışılır. Kabul edilen öneriler bölüm tarafından uygulamaya geçilir.
2) Kurul, her eğitim öğretim yılının başlangıcında, bölüm kalite kurulu kalite ile ilgili geçmiş uygulamaları gözden geçirir ve kalite uygulamalarında meydana gelecek sapmalar için önlem önerilerini bölüm kuruluna sunar.
Bölümün Dış Paydaşı
Geçmişte ve şu anda kamu ve özel sektörde görev yapmış kişilerden eğitim öğretim süreçleri, müfredat, mezun profili ve istihdam olanakları konusunda görüş alınmaktadır. Bölüm, dış paydaş ile her eğitim öğretim yılında tecrübe, bilgi/ görgü ve fikir alışverişinde bulunarak öğrencilerin bireysel kariyer belirleme tercihlerine yönelik öneriler ve görüşler alınmaktadır.
Bölümün Performans Değerlendirme Kriterleri
1) Eğitim: Mezunların istihdam oranı ve mezuniyet sonrası iş sınavlarındaki başarı oranı
2) Bilimsel Yayın: Personelin nitelikli uluslararası yayın yapma ve bilimsel etkinlik sayısı, yayınların atıf sayıları
AKADEMİK
Bölümün Akademik Personel Planlaması
Planlama “Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine Ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
Akademik Personelin Gelişme İmkânları
Akademik personelin kendisini geliştirmesine yönelik olarak yurtiçi ve yurtdışında yetiştirilmesi için yasal süreçleri tamamlaması halinde görevlendirilmesi mümkündür.
Akademik personel BAP birimi tarafından verilen proje ve akademik yayın yazma eğitimlerine katılabilir.
Akademik personel yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen bilimsel toplantılara ve öğrenim hareketliliklerine katılım konusunda teşvik edilmektedir.
EĞİTİM ÖĞRETİM
Bölümün Öğrenci Kabul Koşulları
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ÖSYS sınavından başarılı olmak. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.
Öğrenci Yeterlilik Koşulları
Öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Staj yapmış olmak
Bölümün Öğrenci Sayıları: Toplam:84
Mezuniyet koşulları
Programda mevcut olan toplam 112 AKTS değerindeki derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler, 8 AKTS değerindeki stajını tamamlayıp, 120 AKTS elde ederek mezun olurlar.
Mezunların İstihdam Olanakları
Bölüm mezunları, pek çok kamu kuruluşunun yanı sıra üniversitelerde, hastanelerde, sanayide ve özel sektör alanlarında ara eleman olarak çalışabilmektedirler
Bölümde Eğitim Öğretim Süreci
Bölüm Eğitim öğretim müfredatı, her yarıyıl sonunda gözden geçirilmekte ve müfredatta değişiklik önerileri bölüm kurullarında tartışılarak ihtiyaç duyulan değişiklikler yapılmaktadır.
Eğitim-öğretim 3 farklı ortamda gerçekleşmektedir. Bunlar a) sınıf ortamında, b) laboratuvar ortamında ve c) gerçek hayat uygulamaları şeklindedir.
Laboratuvar ortamında bilgisayar uygulamaları dersleri verilmektedir. Gerçek hayat uygulamaları ise staj ve ödevler ile sağlanmaktadır.
Program Öğrenme Çıktıları
Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1 Bilgisayar parçalarını tanır, karşılaştığı donanım sorunlarına etkin çözümler üretir.
2 Ofis yazılımlarını etkin bir şekilde kullanabilir.
3 Temel programlama algoritmalarını öğrenir.
4 Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularının etkilerinin göz önünde tutularak çözümlemelerinin yapılma becerisi sunar.
5 Veri tabanları hakkında bilgi beceri sahibi olur. Bunları kullanıp yazılımlar üretebilir.
6 Mobile ve Web programlama hakkında bilgi beceri sahibi olur. İnternet teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7 Grafik-animasyon yazılımlarını bilir, etkin bir şekilde kullanır.
8 Yazılım planlama ve tasarlama becerisi sunar.
9 Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilir.
10 Yabancı dilde teknik terimleri bilir ve iletişim sağlayabilir.
11 Grupla ve bireysel olarak yazılım projeleri geliştirebilirler.
Öğrencilere Sunulan Danışmanlık Hizmetleri
Danışmanlık hizmetleri 3 ana başlık altında verilmektedir. Bunlar
a) Ders seçimi: Ders seçim sürecinde öğrenciler akademik danışmanları ile iletişime geçip danışmanlık hizmeti almaktadırlar.
b) Staj: 1.sınıf eğitimini tamamlayan öğrencilerimiz bölüm sekreterliği ile iletişime geçip staj dosyalarını temin etmekte ve staj imkânlarından faydalanmaktadırlar.
Bölüm Akademisyenleri Tarafından Yürütülen Kulüp Danışmanlık Faaliyetleri
Bilişim ve Teknoloji Kulübü: Kulübün akademik danışmanlığını Öğr.Gör. Oğuz Köse ve Öğr.Gör. Ramazan İNCİR tarafından yapılmaktadır.
Ders Kodu | Ders Adı | T+U |
AITB191 | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi-I | 2+0 |
BLPR101 | Programlama Temelleri | 2+1 |
BLPR103 | Grafik ve Animasyon - I | 1+1 |
BLPR105 | Bilgisayar Donanımı | 1+1 |
BLPR107 | Ofis Yazılımları | 1+1 |
BLPR109 | Mesleki Matematik-I | 2+0 |
BLPR111 | Web Tasarımının Temelleri | 1+1 |
TDB 101 | Türk Dili | 2+0 |
YDB 117 | İngilizce- I | 3+0 |
AITB192 | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi-II | 2+0 |
BLPR102 | Görsel Programlama - I | 2+1 |
BLPR104 | Grafik ve Animasyon - II | 1+1 |
BLPR106 | Veri Tabanı - I | 3+1 |
BLPR108 | İnternet Programcılığı - I | 2+1 |
BLPR110 | Mesleki Matematik-II | 2+0 |
TDB 102 | Türk Dili | 2+0 |
YDB 118 | İngilizce - II | 2+0 |
2. SINIF | ||
BLPR201 | Görsel Programlama - II | 2+1 |
BLPR203 | Nesne Tabanlı Programlama - I | 2+1 |
BLPR205 | Veri Tabanı - II | 2+1 |
BLPR207 | İnternet Programcılığı - II | 3+1 |
BLSEC201 | Açık Kaynak İşletim Sistemi | 2+0 |
BLSEC203 | Ağ Temelleri | 2+0 |
BLSEC205 | Web Proje Yönetimi | 2+0 |
BLSEC207 | Temel Elektronik | 2+0 |
BLSEC209 | Sunucu İşletim Sistemi | 2+0 |
BLSEC211 | Yazılım Kurulumu ve Yönetimi | 2+0 |
BLSEC213 | Sistem Kontrol Uygulamaları | 2+0 |
BLSEC215 | Bilişim Teknik Resim | 2+0 |
BLSEC217 | Bilgisayarlı Devre Tasarımı | 2+0 |
BLSEC219 | Veri Tabanı Organizasyonları | 2+0 |
SEC 201 | Seçmeli (4 Ders Seçilecek) | 2+0 |
STJ 201 | Staj | 0+0 |
BLPR202 | Nesne Tabanlı Programlama - II | 2+1 |
BLPR204 | Sistem Analizi ve Tasarımı | 2+1 |
BLPR206 | Görsel Programlama - III | 2+1 |
BLSEC204 | Yazılım Mimarileri | 2+0 |
BLSEC206 | Bilgisayarlı Kontrol | 2+0 |
BLSEC208 | Web Editörü | 2+0 |
BLSEC210 | Sensörler | 2+0 |
BLSEC212 | Mikro Denetleyiciler | 2+0 |
BLSEC214 | İçerik Yönetimi | 2+0 |
BLSEC216 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 2+0 |
BLSEC218 | Gelişmiş İnternet Uygulamaları | 2+0 |
BLSEC220 | Mobil Programlama | 2+0 |
BLSEC222 | Mesleki Gelişim | 2+0 |
SEC 202 | Seçmeli (4 Ders Seçilecek) | 2+0 |
STJ 202 | Staj | 0+0 |